Thursday, November 1, 2012

KERETA TERKUNCI , MASALAHNYA KUNCI KAT DALAM ! OH TIDAK !!


ARGHHH !! macamana bole jadi macamni ?? Tengah kemas2kan barang dalam kereta, konon nak balik banting la masa ni. sekali, kereta terlock sendiri. masalahnya kunci kereta still kat dalam ! rupanya alarm kereta rosak. so mmg mencabar iman dan sanubari lah jawabnya kan ?? *jalan seret2 sampai seliper haus*.


"ok cool yang.. ". berkata2 syok sendiri di dalam hati. ingat nak cuba buat sendiri. nak jadi mcgiver konon. namun hampeh resultnya.. saya pun jerit dalam nada sopan panggil kak dilla. kak dilla datang dengan muka berkerut. " kenapa??". saya jawab " kunci kat dalammmm. kereta terlock sendiri". kak dilla dengan pantas amik penyangkut besi pokok mak dia untuk tolong saya bukak lock kereta. tak lama pastu adik kak dilla, fatin pun datang untuk tolong. ktorg kena bukak visor kereta saya yang lebar bagak tu, pastu baru la boleh masukkan besi ihsan mak kak dilla. "mak kak dilla tak tau. kalau dia tau, mesti kena belasah. kak dilla la, bukan saya. haha."


dalam 10 minit lepas tu ... YES !! DAH BOLEH BUKAK PINTU. saya rasa kak dilla ni part time mekanik. eh . bukan2. gurau2. tak pasal2 kena pijak kaki nnt.. huhu... tq :)


setelah semuanya selesai, dapatlah saya pulang ke kampung halaman dengan cerianya. terbayang muka mak tgh menunggu saya balik. balik ni nak bersihkan sangkar kucing. *kalau rajin la*. haha.


pesanan dari penaja : kalau kemas barang dalam kereta , jangan tutup pintu. bia je pintu terbukak. dah nak gerak baru tutup. lagi2 bila kunci kereta kat dalam lagi. kang kena panggil mcgiver tolong bukak pintu. huhu..

OK BAI :)

No comments:

Post a Comment