Sunday, March 17, 2013

BUKAN SENANG NAK SENANG

salam kepada semua pembaca setia saya.. terima kasih kerana tak jemu2 untuk bukak blog saya yang suka merepek dan selalu update pasal tempat makan. hehe.. sorry la dah saya suka makan, nak buat macamana kan... :)


ok kali ni saya nak story sikit pasal "bukan senang nak senang". saya nak cerita mcmana saya mula2 suka menjual. mungkin start dari mak saya yang suka meniaga.. so darah meniaga tu mengalir kat tubuh saya (haha skema kan ayat ?? ) .


masa mula2 saya jual felinna lotion nie, saya amik 10 botol je dulu buat permulaan. saya bawak ke office, dan, dengan sepantas kilat, HABIS terjual. ALHAMDULILLAH............ :) lepas dah habis terjual, saya amik pulak 30 botol. test market. saya buat blog dan update dalam blog tu pasal felinna nie. dalam seminggu je traffic jadi tinggi. bukan traffic lite yer ni maknanya orang yang bukak blog dah meningkat. semua search pasal felinna.  dan email pun banyak masuk untuk order... 


dalam 3 bulan saya meniaga felinna ni, dah hampir 300 botol terjual. mmg tak di sangka2... sangat2 bersyukur. dan tips untuk kekalkan pembeli adalah dengan menjaga hati pembeli. saya seboleh2nya akan layan customer saya dengan baik dan bersopan. saya akan jawab segala soalan yg di tanya. walaupun soalan yg sama saya kena jawab. :)


minggu lepas, saya cuba pulak amik stok felinna vit c. sebab dah ramai sangat yang tanya. saya amik 10 kotak dulu mcm biasa. alhamdulillah dah 4 kotak terjual.. saya dan mak pun makan jugak.. insyaAllah bole nampak perubahan dalam sebulan nie.. ceh3x...:)


sebelum ni saya pernah meniaga barangan baby dengan bestfren saya. dalam tahun 2010. mmg sangat2 best dan mencabar. sebab kami kena berulang alik ke Klang. kalau dr banting dalam 30 minit je. tapi kalau dari salak tinggi, mau sampai 1jam++ baru sampai klang. pernah bungkus barang baby tu kat atas bonet kereta yg belah depan tu kat tepi jalan. kami pernah balut dalam hujan renyai, dan atas lantai d luar kedai. HAHA kalau ingat balik mmg kelakar tapi kenangan yg sangat manis.. sebab tu saya kata, BUKAN SENANG NAK SENANG.... kena mula dari bawah... :)


sape yang minat berniaga tu, hati kena cekal sebab terlalu banyak persaingan d luar sana. kena banyak bersabar dan selalu mengucapkan alhamdulillah... :)


ALHAMDULILLAH.......... :)

ok bai :D

No comments:

Post a Comment