Sunday, March 24, 2013

CCSP CLASS @ MATC KLIA., GROUP 4 :)


Masa ni time permulaan class hari kedua. gambar boleh terskip pulak untuk kelas hari yang pertama.. takpe la janji ada kan... hehe.. kak zana sangat fokus ye masa nie. suka dia mengaler. saya pun suka gak sebenarnya.. pendek kata semua suka la. huhu..


habis kami kerjakan "si dia". haha. dari tak berbaju, kami pakaikan baju baekk punyer kat dia. siap ada kucing lagi menunggu untuk di bawak ke office. beg sampai dua. pastu pakai topi mcm nak pegi pantai. haha. ada tambahan pulak lagi.. tattoo kat lengan.. HAHAHA... mcm2 idea keluar masa nie. sebenarnya masa ni miss cat suh kami lukis pakaian yang tak sesuai untuk di pakai ke office... tu yang jadi haru biru. kahkahkah.. :p


kak ija datang untuk buat assgment. datang dengan kak su dan kak nor sekali. 


haa yang ni baru gambar hari pertama. hihihi... masa ni kelas bro ismail... 


macam biasa kalau namanya "yang" kena la ada gambar makanan kan. nyums2...


gambar stokin saya tu, Tik punya keje. sempat dia amik gambar kaki. HAHA. tau la polkodot dot dot...  :)


kami belajar grooming masa hari kedua. tapi takde demo make up pun. katanyer tak cukup masa. its ok.. myb lain kali ada peluang untuk belajar make up tu. :) betul tak kawan2 ?? 
*pintal baju*. huhu.. 

tips yang di bagi oleh miss cat tentang grooming , kalau badan berisi, pakai baju jalur menegak, jangan pakai jalur melintang pukang. nnt nampak lg berisi. kalau nak keluar tu, pastikan pakai bedak, blusher, eye liner dan maskara. ni kira mekap yang paling malas sekali la. jangan tak mekap langsung. buatnya terjumpa EX BF, mesti dia kata dalam hati. "lawa lagi bini aku". hehe. 


kalau pakai baju kemeja pulak, mesti kena pakai safety pin. sebab di antara butang baju tu kadang2 boleh terbukak sikit. dan automatik mata lelaki pun akan "terbukak'. huuu... pastu kalau nak matching kan baju dan tudung, pastikan hanya ada 3 kaler sahaja dan tak lebih. tapi tak termasuk warna putih dan hitam.


cara duduk pun kita kena jaga jugak. duduk tegak dan kaki bersilang. bole google kalau nak tau lebih lanjut. :). salam kena shake hand betul2 bukan salam ala2 "mak datin". (perumpamaan sahaja). :p. kalau berjumpa dengan org bukan muhrim dan nampak gaya mcm dia nak bersalam dengan kita, kita kena letak tangan di belakang sebelum sampai ke dia. supaya dia boleh tahu isyarat kita yang kita taknak bersalam. :)


rasanya ini sahaja tips yang sy ingat. memory low. HEHE..

tunguuuuu untuk next class. class yang terakhir. sobsss. 

ok bai :)

No comments:

Post a Comment