Thursday, March 21, 2013

PASAR MALAM AHAD @ BANTING


suka mak . * padahal org yg tulis ni yg suka*. sebab dah lama tak datang sini sedangkan pasar ni depan umah je. haha. jalan kaki 5 minit dah sampai. dulu masa remaja2 dulu suka la datang sini. lagi2 masa bulan puasa. cuci mata lagi, bersih mata. hehe.

 


ok niat saya amik gambar stall ni pada mulanya nak PUJI sebab roti john dorg sedap sangat.. TAPI.. lain pulak jadinya, nak tau kenapa ? saya terpaksa tunggu 4o minit untuk dapatkan roti john nie. org lain yang dapat dulu. saya bukan tak nak marah, tapi saya saje nak tgk jam dan tgk masa. dari terang, sampai azan maghrib berkumandang, tak dapat2. last2 ada sorg staff dia cakap mcmni " eh akak ni x dapat lagi lah !". saya  buat muka xde perasaan, pastu trus dia bg. tanpa kata MAAF. adakah saya ni lutsinar ?? takpe lah myb saya ni bukan org penting dan bukan kawan2 korg kot. next time kena ada sistem nombor kot. baru la first come first serve.

 

roti john special ni RM4, di salut dengan telur. sangat sedap ! :) soto pulak berharga RM3. pun sedap ... semua sedap la kat pasar banting nie.. *promote ke?*. haha. sambal kicap utk soto ni sedap. pedas. dan marveles.


 nak makan mee jawa kat stall makcik ni, habis la plak... xde rezeki nampak gayanya.. so amik soto je lah. mak makan laksa, dan jagung. jagung kat pasar ni pun manis. rugi beli 3 je aritu. huhu..


tengah syok tunggu mee di siapkan, kawan lama saya, mimi, datang tegur. yaAllah lama gila tak jumpa kan ? 7 tahun ada agaknya... mak mimi tanya saya mcmni . " ooo ini lah yg keje stewardess air asia tu yer...?". saya jawab, bukan la cik.. keje info klia... hehe. tak cukup tinggi nak jd stewardess mcik. nnt kena amik beg pax guna tangga. haha.


pasar ni start beroperasi pukul 4ptg sampai malam. dalam pkul 10 malam mcmtu. tapi anak dara tak baik kua malam2. *motif?* hehe.


 ok la, rasanya ni je cerita yang dapat saya coretkan. tak tau la bila boleh datang sini lagi... nak rasa jugak mee jawa mcik saodah. #bukan nama sebenar. :)

ok bai :)

2 comments:

  1. sama la pengalaman nie cam akak tapi awk baik x mrh .. huhu ...
    akak x mrh tapi perli manja jer ...
    'xpe dik xpe akak memang suka tunggu lelama nie , lg lama lg bagus '
    senyum kera terus budak tu ... kehkehkeh !!!

    ReplyDelete
  2. kak aizam : hehehe. ada jugak geng menunggu saya.. dr terang sampai la gelap. sabo je la kan kak... huhu....

    ReplyDelete