Saturday, January 11, 2014

MAKAN-MAKAN NASI ARAB @ MARHABAN BIKUM DATARAN NILAI


Rasanya saya nak tukar tajuk blog la.. saya nak letak nama baru.. " jalan-jalan cari makan, atau blog menternak lemak ". HAHA.. lately ni entry saya lebih kepada review tempat makan... bukan apa, 1 sebab saya suka makan dan try makan kat tempat baru. 2 saya suka makan. eh sama eh mcm yg no 1 tu ?? buat2 tak perasan. hehe.. Kali ni saya try makan nasi arab di Dataran Nilai. nama kedai dia MARHABAN BIKUM. tempat yang menarik dan staff mereka tak lokek dengan senyuman. terbaik !! :)








FRESH ORANGE & CARROT SUSU... RM4.50 untuk setiap 1. mmg kaw sgt2 air dia.. rasanya dorg campur air sikit je.. buah dia lebih.. tgk warna pun dah tau rasa dia mcmana kan ?? :D


saya dan partner menternak lemak saya, kak dilla, telah memilih untuk makan NASI ARAB KAMBING KABSAH. RM15

sedap nak meninggal rasa dia tau... daging kambing dia lembut.. setahun agaknya dia perap. hehe.. kalau yg xde gigi pun still boleh makan daging dia.. nyum2... sup dia sedap, pendek kata semua sedap la... nasi pun lembut dan lemak... :)


makanan sampingan. ROTI CHEESE - RM3

Tujuan utama sebenarnya nak cari baklava... manisan arab ... dah beberapa hari teringin sgt nak makan.. sampai google kat internet cari tempat mana ada jual. yg paling dekat, saba cyberjaya.. tapi nak ke sana tu amik masa sikit.. masa ni nak keje malam.. takut tak sempat je.. so kami pun cuba nasib la cari kat dataran nilai ni.. jumpa 1 restoren makanan arab. bila dah duduk, tanya pekerja dia, tak jual pulak baklava tue. dah duduk kan, cam tak sopan je nak bangun balik (alasan sebenarnya dah terliur tgk makanan dia). hihi... sepantas kilat kami oder... terhangak2 jugak la nak oder... sebab xtau nak makan apa... last2 tanya staff dia, dia bg cadangan kambing kabsah. :)

10 minit , semua makanan sampai.. cepat kan ?? baca doa makan, dan sepantas halilintar kami ngap.. (saya yg makan lebih sbb lapar). kak dila rasa2 sikit jer... dia makan roti cheese. sedap jugak roti dia. tp kena makan panas2, lagi sedap. 

makanan dah habis, kami pun beredar... saya bagi 7/10 bintang daia.. huhu... selamat mencuba..

ok bai :)

No comments:

Post a Comment