Tuesday, May 7, 2013

JOM KITA MENGUNDI - PRU 13








Masa ni baru je sampai ke tempat mengundi. sekolah rendah agama banting. sekolah saya dulu masa zaman muda remaja .. hehe. teringat kenangan kat sini. bihun sup dia sedap !! tengok tu. makanan jugak yang saya ingat. HAHA.  kami sampai dalam pukul 8.40 pagi. semangat kan ?? along dan angah amik saya . dorg dari kampung. mesti kul 8 da keluar rumah nak amik saya kan ? semangat patriotik. inilah yang kita mahukan. buat ombak sikit. :)


saya di lane 6. panjang gila beratur. berlengkar2 mcm ular dah. ada la yang tak puas hati. lelaki belakang saya ni siap kata BODOH lagi kat petugas. siap jerit tau. kesian abang tue. tak pasal2 kena perkataan BODOH. padahal dia just menjalankan tugas je. tapi respect kat abg tu sebab COOL je tak gelabah.. good2.. *senyum sambil tutup mata*.


1 jam tunggu sambil main game "POU" , dah sampai level berapa dah masa menunggu ni. tak la bosan sangat. huhu... pas dah dapat no siri, bergegas saya ke bilik mengundi. sekali tengok... YA ALLAH !! ramai jugakkkkkkkkkk. takpe2. sabar itu separuh dari iman. betul la org kata, pegi petang. sure beratur tak lama. xpe 5 tahun lagi saya dtg pkul 4.40ptg. hihi :p

masa beratur ni pun tunggu sejam jugak. tak ke berlevel2 saya naik, main game POU nie. haha. tunggu punya tunggu. YES ! my TURN. masuk dalam bilik, bg kopun makanan tu, eh bukan2 kupon no siri tu, lepas tu nama saya di panggil kuat2. malu pun ada gak semua pandang. ahaha. tapi buat2 biasa je la kan. hehe.petugas calit dakwat kat jari telunjuk kiri saya, lepas tu bg 2 kertas. satu utk DUN, dan satu untuk PARLIMEN. saya di parlimen KUALA LANGAT. :)

lepas da pangkah , saya masukkan ke dalam dua peti undi yg di sediakan dengan penuh debaran (katenyer berdebar)....

 sekian, TAMAT la sesi pengundian saya buat pertama kalinya dalam hidup ku. in shaa Allah lepas ni nak mengundi lagi. mcm best pulak rasa.

p/s : sempat makan bihun goreng nenek depan sekolah agama ni. SEDAP.

ok bai :)

No comments:

Post a Comment