Tuesday, April 30, 2013

MASALAH YANG DI HADAPI PASTI ADA JALAN PENYELESAIANNYA :)

kadang2 rasa marah jugak bila mengenangkan masalah yang di hadapi. tetapi cuba kita fikir semula, kenapa jd mcmtu, kenapa jd mcmni ?? mesti ada sebab. setiap dugaan yang kita hadapi, sebenarnya Allah tahu itu lah tahap kekuatan kita. bermaksud, setiap kesukaran yang kita hadapi tu, akhirnya akan dapat di selesaikan juga.. betul tak ? mula2 rasa down sangat. rasa marah, kecewa, frust (ok sama la tu dengan kecewa. jangan nak omputih sgt. huhu). tapi selang beberapa hari... EH ? dah selesai masalah aku ? ajaib .! percayalah ALLAH sentiasa akan menolong kita. kita sebagai hambaNya mestilah tak putus2 berdoa dan percaya yang ALLAH itu MAHA BERKUASA. setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. semuanya terletak pada kita samada kita mahu berusaha atau hanya duduk diam, tunggu org suap nasik ke mulut. pastu demand nak lauk ikan patin la, nak asam pedas la pastu baru nak bukak mulut. ingatan untuk diri saya juga supaya tak jd manusia mcmtu..



mesti awak semua mcm pelik kan ? kenapa saya skema tahap beruang kutub main gelongsor kan ? ini adalah kerana hari ini hari skema saya. sebab saya tak post pasal makan. haha. ok tak lawak sebenarnya. 


saya ada banyak benda nak di kongsikan tapi masa mencemburui saya. saya tak cemburu pun dengan dia. ish3 tak patut, tak patut *geleng kepala tiga belas saat*. nantilah saya update pasal saya g melaka dengan ela dan fixa. 3 hari 2 malam. yelah, melaka je yang saya mampu pergi. best apa melaka. negeri yang penuh dengan sejarah ! jom naik beca. 


ok bai :)


1 comment: