Saturday, April 6, 2013

LAMB CHOP HOMEMADE




resepi adalah dari mak saya. tau2 je semua bahan dah di perap. tapi saya dapat la korek2 resepi dia sikit.. ada rempah ratus, pastu oren sunquid... garam tak letak sebab dalam kuah dia dah mmg masin. nnt bertambah masin pulak rasa dia. darah tinggi pun naik... takmo2... bahaya...  


abah yang beli daging kambing ni. sekilo rm16. rasanya dalam 3 kilo semua daging ni. ada separuh yang masih di simpan..


mak perap dari malam sampai la ke pagi... masa sarapan kami masak. bertukus lumus la kami memasak kat dapur.. tercampak2 kuali ke dinding. amboihh sampai mcmtu sekali yer ? hehe. propa je lebih kan.. konon kuali kat dinding tu boleh sedapkan lagi la ?HAHA.


dalam 30 minit da siap semuanya... mix salad dengan balsamic , sayur kukus + mayonis dan lamb chop. maka tersedialah semuanya di atas meja... dengan itu secara automatiknya saya pun tersedia di depan meja jugak. sambil memegang garfu dan pisau. 


bila dah lama tak dpt makan lamb chop, mmg jakun kejap.
 ( saya ni mmg gila makan lamb ). diam je saya makan. konon nak feel la sgt kan. tau2 je dah HABIS. pergh lajunya ... dalam hati berkata2 " mak, esok buat lagi yer". cakap dlm hati je la. so mak tak dengar pun. :) tapi saya yakin, naluri seorang ibu tu kuat.. mesti mak akan perap lagi daging kambing tu...hewhewhew...

p/s : apa kata kamu try cari google " lamb chop simple". mesti ada resepi yang keluar. dan boleh la try masak kat rumah.. selamat menjamu selera.... OK BAI :)

No comments:

Post a Comment