Monday, January 14, 2013

6D MOTION RIDE THEATRE @ MELAKA RIVER CRUISE


 Sebelum masuk kat dalam ni, lama kami tunggu kat luar. sampai bagi salam semua lambat jawab. takde sorg pun yang menunggu kat luar tue. dalam 2,3 minit mcmtu baru la dua org staf dia keluar... cik, macaman nak beli tiket ? nasib jawab elok2... dia jawab boleh pegi ke kaunter depan , bayar kat sana. beramai2 la ktorg pegi menuju ke kaunter . kami ada 5 orang. kami amik pakej bersama monorail... so total RM75. sebelum tu saya tanya kat staff berapa minit tayangan 6D ni ? dia kata 8 minit.. saya terdiam jap. 8 minit RM13 ?? OK... takpelah pengalaman baru kan.. apa salahnya mencuba :)

dah selesai beli tiket, kami patah balik ke tempat 6D motion tadi... menunggu dengan penuh debaran... kami bagi tiket kat staff dan dorg bagi kami masuk... dorg suruh kami jangan pegang HP dan beg.. beg boleh letak kat bawah..

dalam 5 minit dorg setup system, akhirnya pintu gerabak di tutup... jeng3x.. saat yang mendebarkan akan bermula sebentar lagi..... :)

tiba2 gelap.... kami pakai spek 6D yang di berikan tadi.... tgh duduk diam2, tiba2 kerusi bergerak... macam nak terbang.. kami trus menjerit tak hengat sebab mmg REAL... lebih kurang 8 minit penggembaraan alam 6D motion nie.. mak saya siap tutup mata bila ada part ular hijau nak patuk. hehe... masa masuk dalam gaung tu pun real.... mmg jatuh jantung nie ... gulpp... kat kaki pun ada mcm tali2 hinggap. ingatkan imaginasi je. rupanya mmg betul ada tali libas2 kaki saya. hehe... pendek kata 8 minit ni rasa mcm lama gila... dalam hati rasa BILA NAK HABIS NI.. ha tu la.. mula2 berlagak kan kata 8 minit jeeee... HEHE. apa pun mmg best la.. tapi sape yang dah try n rasa tak best tu, masing2 punya pengalaman la kan... :)



Masa ni kami dalam monorail... lepas je tengok 6D tu kami naik tangga ke atas dah pegi ke stesen monorail... kami di sambut dengan senyuman oleh pekerja monorail. baru la pelancong akan selalu datang lagi. 

hanya kami berlima je dalam monorail nie. dalam 30minit pejalanan menyusuri sungai melaka. cantik permandangan dengan rumah2 ala2 kampung yang di jaga dengan rapi dan bersih. teringin ada kampung macam nie. kena cari orang melaka la macamnie. EH. huhu. 

pengalaman yang sangat seronok sebab banyak peninggalan sejarah ada kat sini. atok saya polis dan mmg pernah bekerja di Melaka. berapa tahun tu saya tak tanya pulak... :)

kami bercuti di melaka nie last minit... lebih kurang 20 orang rombongan cik kiah ke melaka.. 3 hari 2 malam kami di sini..   nnt saya akan update lain2 aktiviti pulak yer... dah edit gambar da, tinggal nak karang ayat je :)

ok bai :)

sedikit info :-
  
Lokasi : Melaka River Cruise
Harga tiket dewasa : RM13
 harga tiket kanak2 : RM8


pakej bersama monorail : RM15 ( 6D motion + Monorail )

No comments:

Post a Comment