Monday, December 3, 2012

KEK BUTTER SIMPLE


Tak pasti kenapa lately ni RAJIN pulak nak masak2. cehhh. sebenarnya kak dilla yg masak nie. haha. sy cuma buat hiasan kat kek je. nasib adik kak dilla, arus ni dulu belajar chef, so banyak la bahan2 ada kat umah dia. keje buat kek nie jd cepatlah. hehe.dalam banyak2 warna, saya tgk warna biru yg paling menambat hati saya. sy masukkan pewarna biru dalam acuan butter yg di campur dengan gula. tp saya masukkan sikit je. sebab nakkan jd warna biru turquoise. nasib menjadi. kelas kau tipah. *tepuk bahu sendiri*. :)

sebenarnya kek ni kena di potong sikit lapisan atas dan bawah supaya nampak cantik dan kemas. tp di sebabkan kesuntukkan masa, kami tak dapat buat mcmtu. jd la mcmni. comot sikit. ada banyak bonggol2 di hadapan. :D


kek ni sangat la simple. hanya tambah air, telur dan butter. semudah ABCDEFG. sebabnya beli yg dalam kotak punya tu. ada banyak jenama. mcm2 ada............ boleh ikut arahan di belakang kotak. :p


jom kita try buat brownies pulak nak ? pastu letak aiskrim vanilla. tambah dengan sos coklat. *air liur meleleh*. insyaAllah sy update kemuadian ye. :)

ok bai :)

1 comment:

  1. hye, singgah n follow.
    wah nampak sedap.
    terngiur. :)

    ReplyDelete