Saturday, December 1, 2012

DURIAN CREPE SIMPLE

Bahan-bahan semua saya amik dari blog cik epal. eh apa bahan2 pulak.. resepi ... huhu..
meh nak copy paste dari blog dia sikit. jangan mara aa... nnt kena jual.. hehe.. dah promote nama blog cik epal kan.. hehe..


Bahan-bahan nak buat Durian Crepe

250gm tepung gandum
3 biji telur
400ml santan
100ml air
1/2 sudu kecil garam
1 sudu kecil esen vanilla
1 sudu kecil pewarna kuning telur

Untuk filling:
1 cawan whipping cream

haa abaikan saya punya lempeng tu. compang camping. HAHA. ni pun percubaan yang ke 4 kot baru jd mcmni. yang pertama punya takyah cakap la mcmana rupa dia. mcm rupa godzilla dah.hehe...

TADAAA... inilah hasilnya.... nampak tak menyelerakan bukan ? hahaha.. ops lupa nak bagitau... yang whipping krim tu saya lupa nak beli... so.. terlampau kreatif sangat, saya tuka dengan planta kacau dengan gula. HAHAHA. tak berapa nak jadi sangat... :)

 tapi kira OK la.. sedap la jugak. *muka separuh bangga*. :) buat dengan adik kak dilla. FATIN. Rajin dia tolong saya... ceh ceh cehh... :)

OK uolss.. jangan lupa buat tau. pastu pos la kat saya... kalau nak tau lebih lanjut mcmana caranya, boleh la google ... :D

selamat mencuba.. 

ok bai :)

No comments:

Post a Comment