Wednesday, September 26, 2012

BETUL KE LELAKI LAMBAT MATANG ??

Betul ke ?? Banyak contoh di sekeliling saya.. Ada hati nak bercinta, tapi perangai masih budak2 lagi. Masih lagi merajuk tak tentu pasal, bad mood tiba2, dia je yang boleh gurau kasar dengan kita, tp bila kita gurau sikit, mulalah nak terasa. sampai KIAMAT tak nak tegur lah bagai. HURM..pelik tapi benar. Itu yang berlaku. Umur dah meningkat, tp masih lagi ada banyak sifat2 kebudak2kan. Sebab tu lelaki kebiasaannya di sarankan kawin pada umur 30 tahun ke atas. Pada umur ni baru mereka betul2 matang. Tapi jangan salah anggap,BUKAN SEMUA lelaki lambat matang. nnt ada pulak yang marah saya sebab cakap mcmtu. huhu.

Ini berdasarkan beberapa lelaki yg saya pernah jumpa. Nak kawan dengan kita, pastu bila tak layan, marah. Cuba COOL sikit... Tau tak perempuan ni suka dengan lelaki yang bersifat TENANG dan SABAR?? Bagi saya, lelaki yang matang, adalah lelaki yang sentiasa bersabar dan dapat menerima ketentuan ALLAH dengan REDHA. Tapi bukanlah ni je sebab yang membolehkan seseorang lelaki tu boleh di label sebagai matang. banyak lagi sebab musabab yang lain... Sebagai contoh, lelaki yang kita dapat respect dia walaupun dia muda dari kita. Cara dia bercakap, cara dia bergaul dengan org sekeliling, cara dia BERGURAU dan lain2 lagi. Bila sampai tahap kita MELUAT dengan dia, tu maknanya dah terlalu kebudak2kan la tue. Jadi mana2 yang tersedar yang dirinya masih belum membesar bagai johan tu, apa kata kita sama2 fikir, apa punca kita jd mcmni. Kenapa ramai yg masih anggap kita ni masih belum matang sedangkan umur dah 23 tahun, 25 tahun mahupun 29 tahun. 

Ini peringatan untuk kaum HAWA jugak... termasuklah saya. hehe. ok jom kita sama2 perbetulkan apa yang kurang dalam diri kita nie. Biarlah kita menjadi insan yang di senangi. Bukan yang di benci. Hidup di dunia ni hanya sekali. Jadikan kehidupan di dunia ini, kehidupan yang istimewa. :)

ok bai :)

1 comment:

  1. Salam kenal dari MRSnon..

    singgah jap kat ur blog ni…!

    nanti kalo ada masa free mai ler singgah umah kiter..

    http://mrsnon.blogspot.com/

    ReplyDelete