Wednesday, August 22, 2012

RAYA PERTAMA 2012 ;D

Sarapan pagi dengan nasi himpit dan menu raya yang lain. Di tambah dengan air kopi yang sangat kaw hasil air tangan mak ngah... Rasanya setahun sekali je kot dapat merasa makanan mcm menu kat atas. Ye la raya pun setahun sekali. Kecuali Raya Haji la kan... hihihi... Bangun pagi tu, rasa macam tak raya. Sebab tahun ni semua family raya belah mertua masing2. Saya raya belah mertua jugak. ERRR.... Mertua lah sangat ! :) Saya dengan mak raya kat Batu Laut. Kampung wan dan atok belah mak. Atuk dgn nenek belah arwah ayah dah lama meninggal. Jadinya tiap tahun mmg raya Batu Laut jer. Tak jauh pun.. Dalam 30 minit dah sampai kalau dari rumah...




.


Satu hari raya saya beraya di airport. Dah 3 tahun mmg macam tue. Jadi saya dah biasa dengan keadaan ni. cehh.. mula2 mmg la sedih.. lg2 bila semua family berkumpul kat kampung... tapi apa boleh buat. dah nama pun kerja kan... :)

Pagi raya kami bermaaf2an bersama wan, atok, family mak ngah dan mak. tetap hujan jugak. setiap tahun hujan membasahi pipi. konon masa mintak maaf tak nak nangis. tapi nan hadoo.. tetap jugak menangis.

Lepas sesi bermaafan, kami bersarapan dengan makanan rasmi di hari raya. rendang, lemang, nasi himpit, kuah kacang, dan biskut raya. Berketul2 jugaklah nasi himpit saya bedal. sedap punya pasal. tak lama lps tu, family wan mak datang beraya... Nak anta makanan g depan pun malu. ntah ape2 kan ? haha.. ye la lama tak jumpa dorg. rasa segan la pulak... tapi tebalkan jugak la muka anto makanan ke depan. salam semua makcik. pastu ada yang tanya. anak sape ? bila dah bg jawapan, kata mcmni " da anak dara dahhhh". cakap kuat2 pastu sume pandang. sebab tu saya segan.. hahaha. ntah pape kan da besar pun nak segan bagai... huhu...

Dalam pukul 1 ptg saya terus bersiap2 ke tempat kerja. Berayalah saya di airport buat tahun ketiga. TAPI TAHUN DEPAN TURN SAYA DAPAT CUTI RAYA. YESSS !!!!!!!!!!! 4 tahun tu tunggu... huhuhuhuhuhuhu....................... tak sabar nak raya tahun depan. walaupun lama lagi, sy tetap mantain excited! hehe..

selamat hari raya semua.. maaf zahir batin.... :)

ok bai :)

No comments:

Post a Comment