Saturday, August 4, 2012

MR. TEPPANYAKI :)




Salam semua.... Kalau dah blog Cik Yang, dah tentu update pasal makanan kan ?? betul ke idak ?? :) Kali ni kami jalang2 eh jalan2 cari makan kat restoren Mr. Teppanyaki..Teppanyaki adalah gaya masakan Jepun yang menggunakan Kuali besi untuk memasak makanan. Teppanyaki berasal dari perkataan teppan (鉄 板), yang bermaksud plat besi, dan yaki (焼き), yang bermaksud panggang atau ditumis. Di Jepun, teppanyaki merujuk kepada hidangan yang dimasak dengan menggunakan plat besi, termasuk udang steak, okonomiyaki, yakisoba, dan monjayaki.
Nak cakap Jepun tak reti. Maksud saya bukan la cakap "JEPUN" pun tak reti.. huhu.. Lawak masa sekolah dulu.. KASIM SELAMAT : " EH KO RETI TAK CAKAP JERMAN YANG?
SAYA : TAK....
KASIM SELAMAT : SENANG JE LA... JERMAN,JERMAN,JERMAN".
SAYA : STANDBY BATU 3 TAN METRIK NAK BALING KAT DIA

stop melalut.. ok2... saya teruskan kepada tajuk utama... Tepanyaki.. Kat mana saya makan ??? Dah tentu la kat mulut.... hahah ok tak lawak... saya makan kat MINES LAGI... Tempat feveret saya... :)

Sampai2 je rambang mata nak order apa.. Akhirnya saya telah bersetuju dengan diri saya, nak makan beef teppanyaki... Kak Dilla amik mee.. Ala2 maggie sup... Yang ni pun sedap jugak... Tapi saya punya menu lagi sedap la.... Licin as usual.. hehe...

Sape2 yang nak try berbuka ala2 jepun boleh la ke restoren Mr. Teppanyaki... boleh search kat google kalau nak tau lokasi selain di The Mines...


SELAMAT BERBUKA.... :)

No comments:

Post a Comment