Tuesday, August 28, 2012

MALAM RAYA KETIGA DI KAMPUNG HALAMAN :)

OLIGO Oo.. oo... mmg trend eh sekarang ni buat gaya iklan oligo ?? hehehe.. Ke ktorg je yang buat gaya mcmni ?? :)

happynya bila malam raya ketiga ni dapat berkumpul dengan family n sedara mara tercinta... Malam ni ada buat BBQ dan juga bday party untuk uncle, abang saya dan anak buah.. Eeman... Tu yg tgh excited nak tiup lilin walaupun lilin tu tak ada api pun... Dah lama kot api tu terpadam... Takpe lah budak2 kan mmg mcmtu. Saya masa kecik2 lg teruk tau. Saya amik pencukur janggut ayah saya, pastu saya cukur dagu saya yang sah2 tak ada bulu tue. Abis berdarah2.. haha. padan muka... Bertampal dagu saya tu.. Pastu kena marah dengan mak. padan muka saya sekali lg.. huhu....


Masa nak amik gambar kat tempat pemanggang, pakcik saya tak bg amik gambar sebab dia yang penat2 panggang, tp saya yang interprem bergambar. haha. pastu dia saje je menyelit2 kat dalam gambar tue. nampak tak nampak tak ?? ehhh ?? ter crop lah. hahahhaa.. sory pakcik. tak sengajaaa.... :D


Makanan malam nie ada ikan bakar, ayam, pasta, wedges, coleslaw, kek dan lain lain. lain2 tu xde pun sbenarnya saje nak tulis lain2. haha. Tu yg pakai topi tu la uncle saya. bday boi... segak kan pakai topi tu ? hehehe...



Pagi raya ke empat saya dan keluarga melawat kubur arwah ayah.. Al-Fatihah untuk arwah ayah. Dah 7 tahun dia meninggalkan kami semua... Ingat lagi ayah selalu belikan saya rojak dengan cendol.. Pastu pagi2 msti belikan roti canai... Masa hari guru, banyak gila dapat hadiah. Sebab dia rajin belanja anak murid dia. Masa raya pun ramai yg datang beraya... Tak menang tangan nak layan. Tapi seronok sebab dapat tanya dorg macam2 soalan cepumas. haha. pastu jawab pulak tu sume soalan saya.. bagus2... :)

Masa raya keempat nie, semua sedara dah balik ke rumah masing2. tinggal lah family saya je. ye la umah kan dekat. 30 minit je dah sampai umah. so kami balik last trip. dalam kul 6ptg baru gerak balik. sangat2 happy sebab raya pertama dgn raya kedua kat airport. ni kira balas dendam la kat kampung :)

Bila dah sampai rumah, mood raya macam hilang sikit. sebab kat rumah mana ada sesiapa. sunyi je rumah. bunyik cengkerik pun dengar.. :p

Apa pun saya tetap happy sebab dpt jugak beraya kat kampung. makan2, gelak2.... main bunga api. eh tak2 saya tak dpt main. tengok jea sbb tgh makan masa tu. seronok je budak2 ni main mercun naga. pastu baling bunga api sampai tersangkut kat pokok. nasib tak tersangkut kat telinga atok. mau budak2 ni yg kena seret kat jalan. hahahha...

Ok la, banyak nak update lagi lepas nie. kena save memori dalam otak. nnt lupa apa nak tulis kalau banyak melalut... hehe.. ok bai semua :)

No comments:

Post a Comment