Friday, December 16, 2011

Kabin Kelas Pertama Etihad Airways Kini Mempunyai Chef


What is the definition of luxury? Ada cincin 24 juta? Melancong ke Australia dengan anak tercinta dan kemudian membeli rantai mutiara? No! Luxury ialah tempat duduk kelas pertama didalam Etihad Airways. Pihak Eitihad Airways menggaji 110 orang chef, antaranya yang pernah bekerja didalam restoran berbintang Michelin bagi menjadi tukang masuk diudara didalam Diamond First Class cabin pesawat mereka. Chef-chef ini digaji bagi memasak makanan didalam pesawat mengikut kehendak pelanggan. Makanan yang disediakan juga memnggunakan ramuan premium seperti prime cut meat dan wine terhebat dunia.




Buat masa kini chef-chef udara ini sudahpun bekerja didalam laluan London, Sydney, Melbourne dan Paris. Jika mendapat sambutan penumpang Diamond First Class laluan Dusseldorf, Frankfurt, Geneva, Narita, Seoul, Brussels, Milan, Munich, Casablanca dan New York juga akan dilayan dengan makanan setanding hotel 5 bintang ketika diudara. Etihad Airways menawarkan perkhidmatan mewah ini sebagai menunjukkan mereka lebih mewah dari Emirate Airwaves yang melengkapkan kabin kelas pertama mereka dengan bilik mandi.

info dari : blogserius


p/s : wallaweyy... agak2 AirAsia bila nak ada servis mcmni ?? eh? . Nanti dorg kata "Mana boleh.. Kita kan tiket murah.." =)

No comments:

Post a Comment