Sunday, October 23, 2011

THE SECRET LIFE OF NORA













Setelah 24 tahun nak tgk teater live kat Istana Budaya, akhirnya tanggal 21hb hari tu dapat jugak saya tengok. fuh ayat berkobar je kan?? masa ni saya pegi dengan ell dan juga mama milah a.k.a mak ell =)



mama milah sangat sporting melayan kerenah saya, Ell dan juga Rezza. macam2 lawak yang berjaya kami lakukan sampai hampir termuntah mama milah ye. pada hal masa ni bukan sbb lawak tapi sbb Rezza g sembur parfume dia dalam kereta... sangat menusuk ke lobang hidung. pastu dia boleh kta, kenapa korg macam nak muntah nie?? dia boleh kata dia tak bau??? hahaha.. lawak tau rezza.... ada simen da tutup hidung eh? hehe... ;p tp wangi la dah nama minyak wangi kan... =)



singgah umah endy sbb dia da sediakan makanan semua kan... pada hal masa nie dah pukul 8 suku. cerita ni start pukul 8.30... huhuu.... apapun ikan siakap dia mmg sedap sangat sampai ell suh simpan...



dah kenyang kami pun gerak la ke Istana Budaya... dalam pukul 8.45 baru la kami masuk ke Istana Budaya.. Nasib baik cerita ni betul2 baru start... Alhamdulillah....



Start2 je dah lawak... dalam pukul 10 malam ktorg break sekejap 20 minit.... kul 11.30 habis dah cerita nie.... review saya ttg cerita nie....



sangat2 best.. mungkin sbb first time tgk tp so far mmg best sgt!

yang banyak membantu adalah adibah noor dan aznil.. sangat2 kelakar!

aznil dalam nie dia pelat. huruf R dia sebut W. Contoh : oh NOWA(NORA)... WOGER (ROGER).. mawi kita waikan malam ini... hah cepat2 translatekan. haha...

aznil dalam ni ada jatuh kat penonton yang belah depan sekali... dia mmg betul2 terjatuh dan tak ada dalam skrip. masa ni ramai yang gelak sakan.. termasuk ktorg.. haha..

masa mula2 masuk kena nyanyi lagu NEGARAKU. sambil berdiri tegak. semangat saya menyanyi. haha...

suara dorg nyanyi SEMUA SEDAP.

lagu pun best

jalan cerita yang mudah di fahami.



di bawah sedikit info :


Berlatarkan era fantasi 1960an, teater muzikal ini bakal membawa penonton menyelami kisah hidup seorang primadona yang bernama Nora. Tanpa disedari kehidupan glamornya di kelab malam bertukar kepada agen perisik bagi menyelamatkan ribuan wanita yang telah menjadi mangsa kejahatan Mr.J.

Dalam usahanya itu dia bertemu cinta sejatinya dengan agen perisikan antarabangsa bernama Roger yang ditugaskan untuk mengubah Nora dari seorang primadona kepada agen perisik. Perjalanan tersebut disulami pengembaraan lasak, lagak ngeri, komedi juga air mata dan menguji keupayaan sebenarnya.

Dengan 15 persembahan malam dan 6 persembahan matinee, teater muzikal tersebut menjanjikan sesuatu yang mengagumkan dari setiap aspek termasuk pelakon bertaraf antarabangsa dan persembahan audio visual yang cukup memukau.

Diarahkan oleh pengarah Steven Dexter, The Secret Life of Nora dibintangi Datin Seri Tiara Jacquelina, Ryan Silverman, Aznil Hj Nawawi, Adibah Noor dan Tony Eusoff serta dibantu Aaron Khaled dan Stephanie van Driesen.

p/s : sangat best sampai rasa nak tengok lagi!! =)

No comments:

Post a Comment