Monday, September 12, 2011

LUAHAN PERASAAN

Tengok dari tajuk macam serius je kan?? Tapi memang serius pun. Tengok hidung steady je tak ada pun kembang kempis...



meh sini nak cerita sikit... mengenai LUAHAN PERASAAN....


apa yang nak di luah??? BANYAK.... tapi bukan semua yang akan di luah... hanya separuh... atau pun suku...


bermula dengan....


CINTA


Straight to the point... sy ni memang SUSAH GILA NAK SAYANG ORANG.. orang tu maksudnya seorang lelaki yang akan di jadikan kekasih hati, atau pun lebih extreme, SUAMI. TAPI... kalau dia berjaya jadi BF saya maknanya saya mmg sayang dia. ada TAPI lagi yer... bukan semua ex saya sayang... ada yang saya hanya nak CUBA untuk sayang dia. Kalau tak boleh, saya akan hanya berkawan je dengan dia. Ataupun saya tak serasi dengan dia. Sebagai contoh dia BARAN. memang PANTANG saya orang yang baran & nak jeles tak tentu pasal. Bila saya dah sayang, memang saya akan hargai dia sangat sepenuh hati... memang susah nak bagi saya sayang tapi once saya dah sayang, perasaan tu memang betul2 ikhlas dari hati saya....


KAWAN


Bagi saya, kawan yang baik adalah kawan yang tak tikam saya dari belakang, dan dia akan simpan rahsia saya sampai MATI. Sebenarnya banyak definisi KAWAN BAIK bagi saya tapi bagi saya, saya akan letak dua benda ni sebagai yang paling UTAMA. Selain tu dia akan ada dengan saya masa susah dan senang. Dia boleh terima keluarga saya, dan juga diri saya seadanya. manusia mana ada yang sempurna kan... Zaman sekarang ni ramai KAWAN yang HIPOKRIT! hakktuiihhh!! depan punyalah baik... macam ustazah pilihan dah. tapi belakangggg... berdarah2 tulang belakang saya kena TIKAM. mengumpat sana, mengumpat sini. apa yang bestnya pun tak tau lah... padahal AKU TAK KACAU HIDUP KAU PON!. Manusia macam ni pun ada kan??? hmmm macam2...


KEHIDUPAN


saya prefer kehidupan yang sederhana... saya mmg jenis hah lantak kau lah selagi kau tak kacau hidup aku, aku tak akan kacau hidup kau... senang je... kan??? ntah la bagi sya, kalau benda tu tak ada kena mengena dengan kita, buat apa nak menyebok?? buat pening kepala jer. baik kita fikir macamana nak perbaiki diri kita untuk jadi lebih baik dari sekarang. kalau yang ada suami tu, lebih baik la jaga suami dari jaga hal orang lain. betul tak?? ha tu ada 2800 orang angkat tangan tu, maknanya betul lah tue =)


MARAH


Sape penah tengok saya marah??

.............."bunyik cengkerik"..............


Sure ramai yang akan kata "yang?? marah???". dan akan tersenyum sbb saya mmg JARANG MARAH ataupun TAK PENAH MARAH. Tapi kan saya ni baran tau sebenarnya... bukan la maksudnya hipokrit, cuma saya JARANG sangat nak tunjukkan kemarahan tue. Mungkin sbb saya ni simple dan tak suka amik sesuatu benda tu sebagai benda serius.. Jenis happy go lucky... cuba tanya my BFF, Kak Dilla atau pun EX's saya, Azman. a.k.a MAN. huhu... dorg ni mmg selalu la tgk sy marah. Baru jeling sikit je jantung dah beralih ke saraf tunjang... over la pulak contoh saya tu kan?? haha... kiranya secara spesifiknya saya ni mmg BARAN tapi akan luahkan bila dah tahap MAKSIMA. sebagai contoh, masa sekolah dulu ada la mamat ni suka kacau saya. masalahnya melampau sangat... mentang2 saya ni jenis malas nak layan, makin melampau pulak ko yerrr??? satu hari tu mmg dah tahap MAKSIMA, saya pegi kat dia, memang dia kena MAKI HAMUN dengan saya, lepas tu meja dengan kerusi kayu yang mmg BERAT tu, saya boleh hiruk pikukkan sampai berterabur 1 kelas.. kira macam kena sampuk dek setan. haa sejak dari tu mmg semua tak penah nak kacau saya lagi dah. Semua dah tau sy ni jenis BARAN tapi sya lebih suka simpan dari tunjukkan.. Harap sangat kejadian tu takkan berulang lagi. Sebenarnya banyak lagi la kejadian2 ganas yang berlaku tapi cuma ni je yang saya exposekan. Ermmm, so far alhamdulillah saya mmg dapat control MARAH saya nie. Cuma kalau dah tahap macam saya cakap tadi, tahap kritikal, memang MELETUP lah macam lava gunung berapi. Kalau boleh mmg tak nak lagi jadi macam dulu, masa dengan exs yang dengan dia 4 tahun tu... pergghhh tak leh nak cite laa masa tu, pantang kena cuit sikit mmg melenting tak ingat! Lepas break up dengan dia tahun 2006, Alhamdulillah terus berubah 100%. Cuma badi2 tu still ada lagi la sikit2. =)


fuh banyak jugak kan luahan perasaan saya??? hanya untuk berkongsi rasa & hanya untuk kita ingat mengingati... salam =D

No comments:

Post a Comment